2013/07/09

お任せで花材を頼んでみたら…!

花材をお任せでネット注文してみた。
以前から気になっていたアイビーベリーというお店です。
街のお花屋さんでアレンジされたお花よりも安く多く新鮮なのを届けてくれます。

お花は基本的にお花屋さんにお任せなのですが、
少しだけ希望を伝えることもできちゃいました。

私の場合は「めずらしいお花を入れてください」 とリクエストしてみたら、こんなトロピカルなお花が来ました。花屋にとっても割と珍しいってことなのかな。
今までこんなのを伊勢丹会館の花屋くらいでしか見たことが無くて、ヘリコニアに至っては花屋では見たこと無いです。でどうやって生けたら良いものか迷いました。

切り花の状態の時は渋い色で地味かな?
と思ったのだけど、花瓶に飾ってみたら華やかで大人っぽくて、今までに経験のないようなシックなのができました。

さすが、花屋。

また機会があったら注文してみようと思いました。

I bought cut flowers from an internet mail order sites.The store's name is Ivy-Berry.
I always wanted to try this!
This store sent me fresh flowers which were less expensive than the flower shop in the city.
The flowers are selected by the florist in the store and so you can´t choose what you would like.
But I told the florist what I would like! "Could you give me some rare flowers?"
Then, I obtained the flowers in this photograph.
I had never seen one of them before. It's very rare! I love it! Beautiful!

Categories: ,

0 コメント:

コメントを投稿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...